Mijn Laatste cruise t/m 14-3-2004

Iles de Saintes, Guadeloupe->
St John, Antigua

8 maart.
We zijn in de Bay of Basseterre, St Kitts. Met maar 57 gasten aan boord is er voor iedereen een vrije middag of ochtend. Vandaag heb ik lunch vrij. Ik ben in het stadje geweest en heb wat rondgelopen daar. Het is een bedrijfige plaats waar de scholieren nog een school uniform dragen. Een hoop getoeter en drukte op de straat. Vanavond is kapiteins welkoms diner.

9 maart.
We zijn in Nevis, het suster eiland van St Kitts. Vanmorgen werden we verrast door een tropische regenbui tijdens het ontbijt. Na een half uurtje klaarde het alweer op en hadden we volop zon met weinig wind.

10 maart.
We zijn in Pointa Pitre, Guadeloupe. Gisteren was de Nederlandse chefkok jarig en hadden we een feestje op poopdeck. Geweldig om in de Caribbean bitterballen en oiliebollen te eten ter ere van zijn verjaardag.

Deze laatste cruise gebeurd er weinig, het werk gaat op de automatische piloot en ik kijk uit naar de dag dat ik naar huis vlieg. Deze week is er geen strandbarbeque vanwege de havens die we aan doen, wel jammer want het geeft altijd een mooie onderbreking van de dagelijkse gang van zaken. We beginnen nu aan mijn laatste lifebootdrill. Vanavond hebben we chefs diner in de dining salon en dan zijn we alweer halverwege de cruise.

12 maart.
We zijn in Fort de Frans, Martinique. Gisteren hebben we voor het eerst weer eens een diner buiten op dek gehad. Met zo weinig gasten is het allemaal vroeg klaar. We waren in Portsmouth, Domica. Vandaag ben ik in de middag nog even van boord geweest om door de stad te lopen. Het is een grote stad die erg Frans aandoet. Vanavond proberen we weer een diner op dek te geven….Ik ben me aan het verkleden voor diner in de dining salon, wegens harde wind en een grote kans op regen hebben we het diner verplaatst naar de dining salon.

13 maart.
We zijn in Iles de Saintes, Guadeloupe. Het is een fantastisch mooi eiland als de zon schijnt, helaas komt de regen met bakken uit de hemel en komt er elk half uur een buitje over. Ontbijt is geserveerd en ik ben aan het inpakken voor de reis naar huis.

14 maart.
Het is 22.30 uur en ik schrijf dit in een 777 van Britisch Airways op weg naar Gatwick, Londen. We waren vandaag in Antigua waar we de cruise afsloten en voor de collega’s een nieuwe cruise begon. Ikzelf ben met een andere collega om vijf uur opgehaald om het vliegtuig te halen van half acht naar Londen. Na 4 maanden 7 dagen in de week werken verlang je naar een vakantie, ik weet ook dat ik na een paar dagen erop uitgekeken ben en dat ik ga werken totdat ik weer aan de slag kan aan boord van de SeaDream II.

Het is een mooi contract geweest met zijn goede en minder goede momenten, met nog 1 contract te gaan om aan mijn verplichtingen te voldoen is het fijn om te weten dat het volgende contract begint in Malaga op 1 mei. Nog een keertje de Middellandse zee met verschillende mooie charters.

Het is nu 08.00 uur in de morgen in Londen, vier uur in de morgen Caribbische tijd. Ik zit nu bij een internet hotspot op het vliegveld van Gatwick. Daar zal ik mijn site verder updaten en wat mailtjes versturen. Ik hoop dat iedereen veel plezier heeft beleeft aan het lezen van deze website. Groetjes en tot ziens.