Cruise 18-11 t/m 23-11

Philipsburg, Sint Maarten–>
BBQ, Jost van Dyke–>
St Thomas.

Op dinsdag 18 november waren we in St Thomas om de gasten van boord te laten gaan en om weer van klaar te zijn voor de nieuwe cruise die om 15:00 uur weer gaat beginnen met nieuwe gasten. Vanwege het lage aantal passagiers van 37 personen wordt er deze cruise veel vrije tijd gegeven en krijgt iedereen de gelegenheid om een beetje energie op te doen voor de aankomende weken wanneer we vol zijn en de feestdagen eraan komen. Ik hoefde deze keer niet te werken en ben ik met embarkation samen me Arjan (kamergenoot) naar Megam Bay geweest. Zonde van de taxi rit en de entree die we moesten betalen want toen we aan de andere kant van het eiland kwamen bleek het daar te regenen. Weer terug gegaan naar de zon en in de stad geluncht bij Greenhouse, dat is een restaurant annex bar die populair is bij het personeel van de cruise schepen om iets te drinken als men er een nacht over blijft. Weer vroeg terug aan boord om een paar uurtjes te slapen voordat het diner begint. Met 37 gasten aan boord gaat alles veel sneller dan als we een vol schip hebben dus lekker vroeg klaar een biertje gedronken in de cabine en vroeg naar bed.

Woensdag de 19e zijn we in Charlestown, Nevis. Dit is een klein vulkanisch eiland die samen met St Kitt’s de Leeward Islands vormen. Het is fantastisch mooi weer en de zon schijnt volop. Eindelijk hebben we het gevoel dat we in de Caribbean zijn beland. Vandaag kreeg ik te horen dat ik morgen in Iles des Saintes, Guadeloupe, de middag vrij heb. Dus vandaag maar niet in de zon gaan bakken maar dat voor morgen bewaren om te zien of er nog een mooi strand op het eiland is. Kan ik nu mooi mijn site bijwerken.

Gisteren in Iles des Saintes een fantastische baai gevonden op een uur lopen van de haven af, het was aan de andere kant van een berg die aan de havenkant voor veel schaduw zorgde. Doordat ik naar de andere kant ben gegaan had ik de hele middag volop zon, het was een klein strandje waar een paar zeilboten voor anker lagen, moeilijk te bereiken en lekker rustig. Op weg naar het strand kwam ik ontzettend veel mooie panorama’s tegen zodat het jammer is dat ik nog geen camera mee had. Iles des Saintes is een wonderschoon mooi eiland, we hebben het geluk gehad het te mogen bezoeken met een strak blauwe lucht en geen wind. De kleuren van het eiland en het stadje springen je tegemoet. Een fijne plaats om een paar uurtjes extra te verblijven.

Het is nu vrijdag 21 november en we zijn in Sint Maarten aan de Nederlandse kant, vanmiddag gaat het gebeuren, dan koop ik een digitale camera.

Het is gelukt gisteren. Na het ontbijt zijn we snel de stad in gegaan en hebben verschillende winkels bezocht en prijzen vergeleken. Ik heb een mooie camera gekocht die in Nederland twee keer zoveel kost. ’s Avonds hebben we diner op dek geserveerd met het menu degustation, chefs diner van 7 gangen met een aangename buiten temperatuur.

Vandaag zijn we in Jost van Dyke voor het strand barbeque. Het strand staat er weer goed bij, er is weinig te zien van de slagregens die vorige week het strand hadden weggespoeld. Tijdens het ontbijt is het weer gaan regenen en konden we weer een hoop opnieuw opdekken en droog maken. Omdat op het strand de tafels overdekt zijn gaat de barbeque gewoon door, regen of geen regen. Het zijn echt van die tropische buien, het ene moment giet het en 10 minuten later schijnt de zon weer en wordt het vrij snel warm.

Net terug van het strand, om 12:00 uur de champagne splash met de kaviaar in de branding. De barbeque was goed en wel begonnen of het begon flink te regenen, geen nood iedereen kon schuilen en de helft van de gasten bleef in het water genieten van de champagne en de regen. Na een half uurtje hield de regen op en hadden de meeste gasten gegeten. Na iedereen voorzien te hebben van een hapje en een drankje was er om drie uur tijd voor mij om te gaan snorkelen. Fantastisch veel vis en mooi koraal langs de kust van Jost van Dyke. Op mijn weg terug naar het strand kwam ik nog een behoorlijk grote schildpad tegen. Geweldig om zo’n dier in zijn natuurlijke omgeving te zien. Het is een hoop extra werk maar zwemmen in het warme water en een beetje zonnen op het strand maakt het allemaal goed. Vanavond hebben we het afscheidt diner in de diningroom.