December Cruises

maandag 1 december 2003

Beide schepen zijn gecharterd door Nissan.

St John, Antigua–>
Iles des Saintes, Guadeloupe–>
Gustavia, St Barths–>
Marigot, St Martin–>
BBQ, Virgin Gorda–>
Cruz Bay, St John–>
St Thomas

Embarkation zit erop, beide schepen zijn deze week voor Nissan. Een charter is toch altijd even anders als een gewone cruise. Het voordeel is dat de gasten als één groep reageren zodat alles in korte tijd gedaan kan worden. Het was weer leuk om de charter inspecteurs terug te zien. Ze waren met ons meegevaren in de Mediterranen en om ze nu weer te zien in de Caribbean is apart.

Het is nu woensdag 3 december, gisteren waren we in Iles des Saintes, Guadeloupe. Niet aan de wal gegaan maar een boek gelezen en een beetje geslapen. De passagiers van de charter zijn gezellige mensen die het ons niet moeilijk maken. Alles gaat lekker en er zijn geen bijzonderheden. Vandaag 3 december hebben we een diner op dek. Vanwege de voorbereidingen heb ik niet gewerkt voor de lunch maar ben eerder in avond begonnen met het opdekken van het restaurant buiten. ’s Middags ben ik lekker naar het strand gegaan in St Barths, een schelpen strand op een kwartiertje lopen van de haven. Op de terugweg een Sinterklaas cadeautje gekocht voor Arjan mijn kamergenoot. Als je ver van huis bent ga je de kleine tradities waarderen en is het leuk om dat voor elkaar te doen. ik heb gekozen voor een knuffeldier, een schildpad als herinnering aan de snorkel ervaring waar we een schildpad in het echt hebben gezien. En een knuffel omdat hij zijn vriendin in deze moeilijke dagen extra mist

Nog even en dan hebben we diner op dek. Het is een mooie avond.

Na het diner op dek was er nog steeds een tender service tot 1.30 uur voor de crew en tot 2.00 uur voor de gasten. Nog even na het werk aan de wal gegaan, eerst samen met collega’s in een bar aan de haven, heel gezellig samen met collega’s van SeaDream I,  toen de bar dicht ging om 12.00 uur zijn we naar een nachtclub gegaan om te dansen. De club was helemaal in het wit ingericht met veel banken en lage zitjes, voordat wij er waren was er niets aan maar nadat we zijn gaan dansen kwam er een beetje sfeer en kwamen er meer de dansvloer op. Het was verstandig om alleen maar te gaan dansen en daarna weer terug te gaan naar het schip. We zagen dat alle rekeningen met de creditkaart betaald werden en de prijzen die ze vroegen voor een drankje waren niet mis.

5 December,

We zijn net klaar met het ontbijt, extra vroeg omdat er een tour weg moest. We zijn in Virgin Gorda waar we een barbeque samen met SeaDream I hebben. Gisteravond hebben Arjan en ik Sinterklaas gevierd, hij was erg blij met zijn knuffeldier en ik heb een paar googels (zwembrilletje) gekregen voor als we aan het zwemmen zijn. Ik heb ze net meteen uitgeprobeerd, we zijn even snel naar het strand gegaan voordat we weer moeten beginnen met de barbeque. Er is een kleine competitie aan de gang met SeaDream I & II. Beide willen we laten zien dat we beter dan de andere zijn, wel vreemd dat je bij een klein bedrijf toch nog zoveel kleine verschillen ziet. Voor de gasten niet merkbaar maar voor de crew valt het wel op.

6 December,

We zijn in Cruz Bay, St John. Een Amerikaans Virgin Eiland, gisteren hadden we na een geslaagde barbeque diner op dek. Het was er een mooie avond voor en de gasten hebben er van genoten. Vandaag zijn er na het ontbijt wat tours weggegaan en is het begonnen te regenen, we zijn net klaar met de lunch waar maar weinig mensen op af kwamen. Straks hebben we chefs diner, en dan zit de cruise er bijna op. Morgen ontbijt en dan begint er een nieuwe cruise.

11 Daagse cruise met maar 37 gasten aan boord!

St Thomas–>
Rodney Bay, St Lucia–>
Bridgetown, Barbados

9 December.

We zijn nu in Tortola, Britisch Virgin eiland. Ik ben net terug van een duiktrip, een geweldige manier om je vrije dag door te brengen. Omdat we maar 37 gasten aan boord hebben heeft iedereen één dag vrij deze cruise. Ik heb voor Tortola gekozen omdat onze activities director daar een paar mensen kent met een duikschool en die waren bereid om een duiksafari voor me te regelen. Fantastisch om weer onder water te zijn na zo’n lange tijd. We zijn naar Pelikan eiland gegaan met een bootje om daar te gaan duiken. De heenreis duurde 30 minuten waarna we ons klaar maakten om te gaan duiken. Het was een mooie duikplek met veel koraal engekleurde vissen, we zagen nog een kleine schildpad aan de oppervlakte en zwommen door gangen en langs mooi gevormde rotsen met koraal. De duik duurde 42 minuten en het diepste punt was 18 meter. Met een water temperatuur van 24 graden was het goed uit te houden. Vanavond lekker een filmpje op de laptop bekijken en de kerstkaarten schrijven zodat ze op de bus kunnen. Een vrije dag kan je in mijn ogen niet beter besteden dan zoals ik dat net beschreven heb.

10 December.

We zijn in Virgin Gorda, bij  de Bitter end yacht club. Het is een mooie dag met veel zon en een hoop zeilboten en jachten voor anker bij de club. Werken voor maar 37 gasten is geen pretje, je maakt dezelfde uren maar het merendeel ben je aan het wachten. Dat komt niet ten goede van de sfeer en het werk. Vanmiddag ga ik nog even naar de jachtclub om te gaan zwemmen en vanavond hebben we diner buiten op dek.

De dagen gaan allemaal een beetje op elkaar lijken, ik hoop binnenkort leuke of bijzondere momenten te beschrijven anders lijkt het een aardige herhaling van de voorgaande cruisen.

12 December.

We zijn in Gustavia, St Barths. Een Frans eiland, Nog even het thuisfront gebeld om te horen hoe het in Nederland gaat. Gisteren zouden we in Anguilla zijn maar vanwege de golfslag konden we daar niet voor anker en zijn we naar Philipsburg in Sint maarten gegaan. Wel gezellig om even met de Nederlanders van boord een biertje te drinken op een terrasje in de zon tewijl het thuis koud en guur weer is. De zon schijnt vollop en vanavond hebben we weer diner op dek. De dagen zijn lang omdat er maar weinig te doen is. We houden dezelfde openings uren aan zodat iedereen toch nog zijn tien uur per dag maakt. Ik ga lekker een uurtje slapen want gisteren is het er niet van gekomen en dat ga je dubbel zo hard merken als je maar een beetje staat rond te hangen.

16 December.

Mayreau, Palm Eiland, Grenadines. Straks naar het strand voor de Barbeque, er zijn alweer een paar dagen verstreken en nog even en we hebben weer een vol schip voor de kerstmis cruise. Afgelopen zondag was er een crew tour georganiseerd in St Kitts. We zijn met een catamaran wezen zeilen en een uurtje gesnorkeld bij een van de eilandjes bij St Kitts.

Crew tour met een catamaran

Nog even naarhuis gebeld om mijn moeder te feliciteren. Ma gefeliciteerd, jammer dat ik er niet bij kan zijn maar dat maken we goed in maart als ik weer thuis ben.

18 December.

De cruise zit erop, we zijn in Bridgetown, Barbados. Straks beginnen we met de kerstmis cruise.