Cruising in Augustus

Bay of Cannes, France–>

Monte Carlo, Monaco

Maandag 2 Augustus.
We zijn in Capri, gisteren hadden we een diner op dek in Positano en vanavond hebben we kapiteins welkom in het restaurant. Vanmorgen zijn we bij Capri tussen de twee rotsen doorgevaren. Een cadeau’tje van de kapitein. Hij was jarig die dag.

Woensdag 4 augustus.
We zijn in Bonifacio en dat geeft mij de gelegenheid om mijn site up te daten. Ik zit in het cybercafé, ontbijt is net geserveerd en ik geniet van een frans kopje koffie.

Familie charter.

St Jean Cap Ferrat, Villefranche->

Monte Carlo, Monaco

Maandag 9 Augustus.
De familie charter is al twee dagen oud, we zijn nu in Porto cervo, Sardinie. We hebben 108 gasten aan boord. Drie families die de 50ste verjaardag vieren van de dames. Gisteren waren we in Bonifacio waar we een overnachting hadden. Na het werk lekker iets gaan drinken in de haven.

Dinsdag 10 augustus.
We zijn weer terug in Corsica. Nu in St Florent in het noordwesten van Corsica, een klein plaatsje waar veel jachten komen om de nacht door te brengen. Het is een nieuwe havenplaats voor ons dus ga ik vanmiddag even aan land om het allemaal te bekijken.
Het is een mooie havenplaats, ik ben naar het strand gegaan en herkende de weg naar het strand. Vorig jaar waren we hier ook een keertje.

Vrijdag 13 augustus.
We zijn in St Jean Cap Ferrat, Villefranche. Een klein plaatsje naast Nice, Frankrijk. Gisteren waren we in Portofino, de meeste gasten hadden lunch in het Splendido hotel dus was niet iedereen nodig voor lunch. Ik had het geluk om na het ontbijt door Bobby naar Santa Margarita gebracht te worden met de sodiac, er was voor hem niets te doen tijdens de watersport en knepen we er even tussenuit. Na een mooie tour langs de kust heeft hij me in Santa Margarita afgezet waar ik een beetje rondgewandeld heb een krantje gekocht en op een terasje lekker een pizza gegeten voordat ik een paar uur later de ferry naar Portofino nam om het diner op dek klaar te zetten.

Kustlijn voorbij Portofino

We zijn nu in Ville franch en hebben vanavond voor de 5e keer een diner buiten op dek, deze famillie charter geniet ervan om buiten te eten en daarna een feestje te hebben aan dek. Voor ons is het zwaarder dan een normale cruise met zoveel diner buiten.

Cruise 14-8 t/m 21-8-04

Sorrento–>

Civitavecchia

15 augustus.
De famillie charter is over we hadden een lange dag met een hoop extra werk om het schip te laden. we zijn nu in Portovenere op weg naar Civitavecchia. We zijn vol met 103 passagiers aan boord waarvan er 50 bij elkaar horen.

18 augustus.
We zijn in Positano, het is er ontzettend warm en we hebben diner op dek. Vanmiddag nog even gezommen naast het schip, erg lekker met deze hitte. We hebben een vol schip met gezellige gasten die zichzelf best weten te vermaken, met de lunch en ontbijt is het vaak niet druk omdat ze aan het slapen zijn of van boord af om iets van de havens die we aandoen te zien.

Daimler chrysler charter

Hvar, Croatie–>

Venice, Italy

21 augustus.
De vorige cruise is afgelopen en we varen nu van Rome naar Sorrento.
De afgelopen week was een groot verschil metwat we deze week tegenkomen. In plaats van 103 passagiers hebben we op deze charter de eerste week 56 gasten en de tweede week 30 gasten aan boord. We varen nu door een zware golfslag waardoor er vele gasten zeeziek zijn en de diningroom bijna leeg is gebleven. Ik ben weggestuurd omdat er geen werk was voor iedereen. Morgen begin ik pas om 16.30 uur. Het wordt voor het eerst in drie en halve maand dat ik meer dan 6 uurtjes achter elkaar slaap.

24 augustus.
We hebben een dag op zee, er zijn heel weinig gasten voor ontbijt gekomen. Gisteren waren we in Sicillia, bij de plaats Taormina welke op een bergtop ligt bij de vulkaan Etna. ’s Middags aan de wal geweest en met de shuttle bus naar de stad gegaan. Daar nog het amfi-theater bezocht. Van mooi uitzichten genoten op groote hoogte.

26 augustus.
We zijn op weg naar Venetië, Gisteren waren we in Dubrovnik, een fantastisch mooie oude stad die veel meegemaakt heeft. Ik had de tijd om een paar uur in de stad rond te lopen en om een terasje te pakken. Veel foto’s gemaakt omdat het een haven is waar we nog niet geweest waren. Hetzelfde geld voor Hvar Croatie waar we vandaag waren. Helaas geen tijd gehad om aan land te gaan misschien volgende week als we terug zijn.
Morgen in Venetië is er een tour voor de crew, ik ga mee voor 4 uurtjes in de middag om daarna weer snel terug om te werken. Het laatste diner op dek voor onze gasten die dan zaterdag van boord gaan waarna er een groep van 44 gasten aan boord komen om dezelfde trip terug te nemen.

Venice 2e week

Sorrento, Positano–>

Civitavecchia

28 augustus.
We zijn de tweede dag in Venetië, de nieuwe gasten zijn aan boord en we hebben straks diner op dek. Venetiëis een mooie stad met een fantastisch bus systeem over het water. Ik ben natuurlijk naar het Marco polo plein geweest en met de crewtour hebben we de lagoon aangekeken met de verschillende eilanden. Bij Murano hebben we een glasfabriek bezocht daarna nog een kerk op een van de eilandjes en als laatste een vissersdorpje waar ze de huizen allemaal een andere kleur hebben gegeven om vergissingen door de vissers te voorkomen.

29 augustus.
Het is zondag en de gasten zijn allemaal op tour, ik sta standby voor het geval er iemand terug komt en vanavond ben ik vrij. Helpt weinig want we varen om 18.00 uur. Geeft me mooi de tijd om een beetje met mijn website te spelen.
Het einde van een jaar cruisen. Tijd om nieuwe uitdagingen aan te gaan in Nederland.

Hieronder vind je een overzicht van de laatste week.

Nog even een paar dagen de zon meepakken voordat ik naar huis ga.